Alla inlägg under april 2016

Av Cecilia - 26 april 2016 06:16

Nu är jag äntligen i fas :) jag kom upp ur sängen typ vid 05.30 så fick springa runt Gärdet typ för att hinna! Men nu har hundarna fått frukost iaf :) vilket känns skönt :) och jag ska få frukost :) ska försöka hinna med att tömma diskmaskinen och så men tror det är ett omöjligt mål! För mitt huvud sprängs snart :/ måste gå och lägga mig i tid alltså ...

Det är dagens mål sova vid 22! Jag orkar inte annars :/

Av Cecilia - 25 april 2016 22:53

Vi åt super god mat :) klyftpotatis med morötter och lök :) mums :). Till detta serverades kotlett och majskolvar och självklart steaksås :) mums :) där efter så kom Linda och Erik åkte iväg till Stenungsund med supran :) jag och Linda var ute nästan 50 min :) vi råkade sätta igång appen lite sent ;)

Väl hemma så fick jag lite inspiration till att duscha och klippanklorna på hundarna :) duktiga hundar belönades med tuggben :)

Där efter slängde jag igång en tvättmaskin :) och fixade disken :) och städade soffan och lade i kuddarna :) nu ska dock lite skräp ut och diskmaskinen ska igång :) så är jag redo för sängen sedan!

Av Cecilia - 25 april 2016 18:57

Underbar dag på jobbet :) och jag fick leverans från zbh :) men först var det möte men det skulle vi tydligen inte ha så jag och några kollegor bestämde oss för att slappa en stund och samplanera lite :) dvs fika ;) där efter hade jag en lektion som gick super :) sedan gick jag till matsalen och åt :) där efter kom jag hem för att ta ut hunden :)

Så här såg det ut hemma!!!

Alva och yra har haft roligt :) hahahaha där efter fick jag åka till skolan igen och ha lektioner men gick och hämtade paketet med zbh saker innan jag hade min sista lektion :) utlämningsstället är 3 min från jobbet lite jobbigt var det att kånka det otympliga paketet på måtten 80 långt 50 brett och 30 högt ca ;) hahaha men det gick :) allt var dock inte till mig :) en lanterna till en på jobbet och några skålar till en annan kollega :) men en tavla en poncho och krokar var till mig :) och golvljusstakar :) men dem får jag visa sedan ;) Erik är lite irriterad över dem ;)

Efter jobbet så var det av mot Ica! Och där fixades det lite mat och matkassarna hämtades :) underbart :)

Men nu är det dags för att laga lite mat men Erik skulle visst iväg med supran först till Stenungsund :) så vi tog oss lite smörgås :) nybakat baguetter från Ica inte så fel det :) och idag blir det klyftpotatis med stekt kött och champinjon sås :) woop woop :) Love it :) men nu måste jag nog städa soffan tror jag :)

Av Cecilia - 25 april 2016 08:46

Mötet på morgonen var inställt så det är chill i uppehållsrummet nu :) vi varpå promenad jag fixade lite i sängen och så :) men snart vankas det jobb :)

Av Cecilia - 25 april 2016 06:40

Jag och hundarna sitter i soffan och chillar men måste alldeles strax gå ut med dem för att kunna åka till jobbet med gott samvete :)

Detta borde jag göra :)
Virka nallen
Fundera kring det företag jag vill starta :)
Sy klart Alex byxor
Fixa Alex tröja :)
Fixa kuddar till soffan (sy nya fodral)
Fixa gardiner :)
Virka megaman

Detta vill jag göra :)
Den svarta klänningen sy klart
Den röda klänningen
Gröna byxor
Svarta byxor

Vad måste jag göra. ;)
ut med hundarna 1 ca 07.00
ut med hundarna 2 ca 11.30
ut med hundarna 3 ca 16.30
Ge hundarna mat :)
Ut med hundarna 4 ca 19.00
Ut med hundarna 5 ca 22.00
Hämta mat kassen
Handla mat
Dammsug vardagsrummet
Ta bort kuddar ur soffan
Lägg i kuddar i soffan :)
Klipp klor på hundarna :)

Av Cecilia - 25 april 2016 06:12

Jag vaknade lite sent idag 05.15 så har fått stressa för att hinna allt :) men eftersom jag var så duktigt igår så är det främst disken som skulle göras idag och en inköpslista till sedan :) och detta är gjort hundarna har fått mat vatten och första promenaden :) jag har fått frukost och Erik med :) ibland så flyter bara morgonen på :)

Vi har en del som börjar ta slut här hemma men idag blir det att hämta matkasse och handla lite inför veckan som kommer :) så skönt :)

Av Cecilia - 24 april 2016 22:58

Hundarna har varit ute och fått allt dem ska ha inför kvällen :) detta inkluderade en duschning ;) vilket inte var så populärt ;) hahaha ;) även jag har fått mig en duschning och en insmörjning :) vilket känns helt fantastiskt :) underbart :) kanske jag inte har så ont i huden i morgon :) är väldigt dålig på att ta hand om mig själv just nu! Måste bli bättre på det och måste bli bättre på att kolla tiderna! Hahaha jag skulle kunna vara uppe dygnet runt och ändå intensiva med allt jag vill, borde och måste göra jaja en dag i morgon med ;) hahaha sov gott allihopa :)

Av Cecilia - 24 april 2016 21:35

Jag har nu även städat i tvättmaskinen och torktumlaren hittade ett fack som man tydligen också skulle rengöra ;) smidigt att läsa instruktioner nu :) vi lagade super god mat förut eller vi och vi. Jag lagade maten och Erik fixade med att duka och smaka av :)

Till detta gjorde jag pilcklad gurka :) och en tomat och rödlöks röra med lite olivolja :) älskar detta :) det var super gott :) nu väntas det bara en promenad med hundarna sedan en skön dusch :) bästa som finns är att lägga sig i nybäddad säng efter en dags hårt arbete helt varm efter duschen :)!

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards