Alla inlägg under maj 2016

Av Cecilia - 15 maj 2016 22:43

Jag och Erik var på en promenad tillsammans med hundarna förut :) så skönt var det :)

Efter det har vi kollat på lite tv och youtube klipp :) inget märkvärdigt :) men det har varit så skönt :) i morgon börjar alla måsten igen! Löner verkligen i varje cell i kroppen hur mycket jag behöver lov just nu men hoppas på att det blir chill ändå! Hoppas ni alla får en bra natts sömn ;) nu ska min familj och jag sova :)

Av Cecilia - 15 maj 2016 13:23

Godmorgon är det kanske inte för alla men för oss är det :) vid 3 i natt åkte jag och hämtade Erik från festen :) vi var hemma runt 04.30 :) klockan ringde vid 8a då fick hundarna komma ut en sväng :) där efter sov vi till strax innan 11 :) då fick jag ett sms från Linda som ville ta en prommenad :)

Skön lång promenad :) hundarna är super trötta och jag och Erik äter rester från kalaset till frukost i vårt nya fina vardagsrumm som är dekorerat med zbh :)

Cheesecake till förrätt och efterrätt är så nice ;) hoppas ni får en bra dag :)

Av Cecilia - 14 maj 2016 23:10

Jag och hundarna pallade inte med mer mello nu :) vi har sovit för lite hela veckan så nu tar vi natt :)

Vi var precis ute på kvälls rundan och ligger nu i sängen :) ska bli skönt att sova :) godnatt :)

Av Cecilia - 14 maj 2016 23:07

Här är några av de saker som är nybeställda för denna vecka :)

Det heter "Silver Buffalo" och jag bara älskar det <3 kostar 899 se sidan 48 och 49 i katalogen på zbh.Se länk längst ner i inlägget :)

Matta "Aiyana" 140*200 kostar just nu 1098 den är med i kampanjkatalogen :) se sidan 51 i katalogen :) zbh.se

Här är vasen "Azzaro" kostar 199 just nu om man handlar övriga varor för över 400 :)

Nästa produkt är även den en matta som inte finns i katalogen :) detta är en produkt som funnits i sortimentet innan men som blev återinsatt :) den är vävd av läder :)

Denna finns endast med i kampanjkatalogen :)

https://indd.adobe.com/view/c71a8f6a-1f28-4f25-86fc-ea3a07342062

Här är det som jag tog kort på idag :) har lite fler saker men visar detta i morgon :)

Av Cecilia - 14 maj 2016 21:45

Kalaset var så lyckat :) men jag hade ju som vanligt förlagt min telefon under hela tillställningen :) så dock inga bildbevis :) men alla kom härifrån mätta och belåtna :) Erik drog han med till någon fest :) så jag fick lotten att vara hemma med systrarna border :) och vad gör man då? Det ska jag tala om :) man planerar och fullföljer att sätta upp tavlor mm på väggarna :) känns sjukt skönt :)

Jag är så nöjd :) älskar att vara säljare för zbh :) Love IT <3 Love IT <3 Love IT <3

Jag ska försöka ta kort på allt jag fick nu igår i mitt paket :) innan jag somnar ikväll :) måste ju också vara pigg för att hämta le fyllo sedan :)

Av Cecilia - 14 maj 2016 09:49

Jag och hundarna var ute och gick och fick lite friskluft innan det började att regna :)

Där efter preparera jag all mat :) potatissallad gjord :) och 28 hamburgare är pressade :) så skönt :) nu ska jag bara börja att städa så är allt bra här sedan :) ska iof flytta ut bordet i vardagsrummet först :) lättare att sitta där och äta tillsammans än i köket :) ska försöka få Erik att sätta upp lite tavlor med ;) hahaha ;) om vi hinner :) måste strax ut med hundarna igen med :) stress stress stress :)

Av Cecilia - 14 maj 2016 06:56

Nu börjar min dag lite senare än planerat men känner mig lugn :) har inte så mycket kvar :) men har visst glömt att handla lite.... Hahaha fattar inte hur det gått till dock :) får be Eriks mamma om hjälp :) dricka ska vi tydligen inte ha och inte något att äta på heller :p hahahaha ;) så smidigt ;) får ringa henne sedan :)

Nu väntar mina två fina på att gå ut och få sin frukost :) men promenad först :) sedan är det dags för mig att sätta igång :) jag tänkte jag stänger in hundarna i sovrummet med Erik Så kan jag städa utan dem :) hihi :)

Av Cecilia - 13 maj 2016 23:27

Då är allt gjort :)

Portioner: 4
Ingredienser:
1 st gurka
0.75 dl ättikssprit 12%
1.5 dl vatten (lite drygt)
3 msk socker
0.5 krm salt :)

Gör så här:
1. Skiva gurkan med osthyvel eller riv på grova sidan av rivjärnet.

2. Krama ur överflödig vätska och lägg gurkan i en bunke.

3. Häll på ättika, socker, och vatten och sist lite salt.

4. Blanda och låt stå och dra i kylen ca 10 minuter.

Ingredienser
Portioner: 8
1/2 dl ättiksprit (12%)
1 dl socker
1 1/2 dl vatten
1 tsk salt
2 krm peppar
1 röd chilifrukt
2 - 3 rödlökar

Koka upp ättika, socker och vatten. Tillsätt salt och peppar. Låt svalna.
Strimla chilifrukten. Skala och skär löken i tunna ringar. Lägg ner i lagen. Täck med plastfilm och låt stå i kylen över natten.

Ingredienser
Portioner: 4

7 dl finstrimlad vitkål
1 liten morot
1 liten rödlök
1 dl crème fraiche (lätt eller vanlig)
1/2 dl majonnäs
1 tsk fransk senap
1 tsk socker
1/2 tsk salt
1 krm grovmald svartpeppar
Så här gör du :)
Använd en osthyvel, så går det lätt att strimla vitkålen riktigt tunt. Eller använd matberedare med den tunnaste skärskivan.
moroten och riv den fint på rivjärn. Skala, dela och skiva rödlöken mycket tunt.
Rör samman crème fraiche, majonnäs och senap. Smaksätt med socker salt och peppar.
Blanda vitkål, morot, lök och majonnässåsen. Låt salladen stå kallt ett tag.

Hoppas verkligen detta blir bra :) man vet ju knappt det förrän i morgon :)

Nu blir det att ta ut hundarna :) hoppas ni får en trevlig kväll :)

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards